Werkwijze

  Laat u niet verrassen in de energiemarkt  

  en laat u door ons voorlichten  

Maak hier een terugbelafspraak!

In het afgelopen jaar hebben we gemerkt dat er veel oplichtingspraktijken zijn in de energiemarkt. Dat vinden we heel erg spijtig. Onze invloed om dit tegen te gaan is beperkt, al melden wij de ernstige gevallen wel bij de ACM. Op deze pagina vindt u een aantal zaken waar wij voor staan, en hoe u kunt voorkomen dat dit u ook treft. Deze punten zijn gebaseerd op verhalen van onze deelnemers, en vatten zo goed samen wat er zich geregeld heeft afgespeeld in 2020.

Twijfelt u?
Neem gerust contact met ons op per mail of telefoon.
Telefoonnummer: 085 732 57 35
E-mail: klantenservice@gezinsenergie.nl

1. Telefoonnummer
Gezinsenergie belt altijd vanaf 1 nummer: 085-7325735. U weet 100% zeker dat als dit nummer in beeld verschijnt, dat wij het zijn. Dit nummer kan niet overgenomen worden door andere partijen. Wij merken dat dit nummer soms toch per abuis geblokkeerd staat. Tip: wellicht kunt u dit nummer opslaan in uw telefoon, dan weet u zeker dat het vertrouwd is. Het is fijn dat als u door dit nummer gebeld wordt, en u gelegenheid hebt, u even opneemt: wellicht hebben we een korte vraag aan u.

2. Samenwerking met andere partijen
Gezinsenergie werkt voor haar klantcontact (advies, inkomend telefoonverkeer, mailcontact, etc) met geen enkele partij samen. Als u ons belt, krijgt u een medewerker van ons kantoor in Papendrecht aan de lijn. Hetzelfde geldt als wij u bellen. In tegenstelling tot wat soms beweerd wordt aan de telefoon: het kan niet zijn dat een andere partij een aanbod doet dat in samenspraak met ons is vastgesteld. Dit is oplichting. Ook is het nooit zo dat een andere partij een aanbod kan doen namens Gezinsenergie.

3. Eerlijke maandtermijn
Onze maandtermijn wordt gebaseerd op uw verwacht jaarverbruik. Dat is het meest realistisch. Er zijn partijen die hun maandtermijn baseren op de zeer zachte winter van 2020. Daardoor lijken ze besparingen voor te spiegelen die absoluut niet kloppen: de rekening volgt dan later. Wilt u uw maandtermijn toch aanpassen? Dat kan altijd via onze klantenportal.

4. Niemand anders kent uw verbruik en tarieven
Alleen Gezinsenergie en onze administratieve partner Anode kennen uw tarieven en verbruik. In het verleden konden leveranciers na uw toestemming wel uw verbruik inzien. Dat is echter vanwege privacy wetgeving verboden. Geen enkele partij kan dus zonder door u verstrekte gegevens een betrouwbare berekening maken, ook al wordt soms zeer stellig beweerd dat ze wel inzage hebben in uw gegevens. Dat is onmogelijk!

5. Vreemde verhalen aan de telefoon
We horen de laatste tijd de meest merkwaardige verhalen. Een kleine greep, maar het zal vast niet alles zijn, treft u hieronder aan en valt in de categorie oplichting/onjuiste handelspraktijken:
- “U zit nu bij een regio bedrijf, die geven niet de teruggave energiebelasting aan u terug”
- “Er staat iets niet goed bij de netbeheerder, wij sturen u even een nieuw contract, dan krijgt u meer geld terug”
- “Wij zijn het moederbedrijf van Gezinsenergie, en hebben een aanbod voor u dat in overleg met hen is samengesteld”
- “Wij verlengen graag uw Gezinsenergie contract bij ons, we zijn de nieuwe partner van Gezinsenergie”
- “U kunt 30 eur per maand besparen door uw voorschot te verlagen”

Twijfelt u?
Neem gerust contact met ons op per mail of telefoon. U kunt ook het onderstaande formulier invullen en dan zullen wij contact met u opnemen.
Telefoonnummer: 085 732 57 35
E-mail: klantenservice@gezinsenergie.nl